by Julianna Gąsiorowska

A little story behind my Bee block for Monafrank


Gdy dołączyłam do Tag Square Bee i dowiedziałam się kto będzie moim partnerem na ten miesiąc praktycznie natychmiast uszyłam prawie cały blok i... nie spodobał mi się! Było to drzewko uszyte z kwadratów i prostokątów; czułam, że coś nie gra w tym bloku, ale nie byłam pewna co dokładnie.
A więc czekałam prawie cały miesiąc by zobaczyć czy drzewko mi się spodoba albo czy wymyślę jak je poprawić i... nie spodbało mi się, ani nie wymyśliłam sposobu by je poprawić. Zdecydowałam więc by przekształcić to, co uszyłam w zwykły prostokątno-kwadratowy blok.
Miałam też wątpliwości odnośnie użycia koloru brązowego, więc umieściłam tkaninę z liśćmi jako część ramki - jeśli nie będzie pasować to w miarę łatwo można go usunąć i podmienić na jakiś inny.

/ When I joined Tag Square Bee and find out who will be my partner in October I sew almost a whole block immediately and... I didn't like it! It was a squared tree and I felt like something was wrong with this tree, but I wasn't sure what exactly.
So I waited almost a whole month to see if I will like it or if I  find a way to make it right and... I didn't like it still and I didn't find a way to make this tree beautiful. So I decided to make a simple squared block.
I was also having doubts if the brown will be ok., so I put the fabric with leaves as a part of a frame - if it won't match, it could be removed and replaced.

I jeszcze parę słów o pszczelych blokach. Zasady są proste: dołączasz do pszczelej grupy i szyjesz bloki dla każdej pszczółki (zazwyczaj jeden blok w miesiącu), inne pszczółki również szyją i w ten sposób na zakończenie masz już wystarczająco dużo bloków by uszyć quilt:) Pszczółki trzymają się wyborów kolorystycznych określonych przez każdą z pozostałych pszczółek dla siebie, reguły dotyczące wzoru bloku zazwyczaj są ustalane przez twórcę bloku (jest wiele różnych uli na Flickr i każdy z nich może mieć swoje zasady).
Dzisiejszy blok to blok dla Monafrank z Niemiec. Tag Square Bee jest wielonarodową grupą: 13 dziewcznyn z takich krajów jak USA, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania, Finlandia i ja - z Polski:) Będziemy razem szyły trochę dłużej niż cały rok licząc od października. Mój wybór kolorystyczny to oczywiście ukochane fiolety, czerwienie i pomarańcze (o moim przykładowym bloku napisałam TUTAJ).

/ And a few words about Bee blocks. The rules are simple: you join the bee and sew a blocks for every bee-mate (usually one block each month), other bee members do the same and in this way at the end you've got lots of blocks to make a quilt:) Bees are sticking to color choices made by other bees, the rules about content of the block usually is left to the block-maker (there are many bee-hives on Flickr and each one could have its own rules).
Today presented block was made for Tag Square Bee member: Monafrank from Germany. Tag Square Bee is a really international group: there are 13 girls from USA, Canada, Germany, UK, Finland and me - from Poland:) We are sewing together more than whole year starting from October. My choice was my favorite color way: purple, red and orange (about my sample block I wrote HERE).


8 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. chociaż zielony to nie mój kolor ale ten blok wygląda rewelacyjnie, jest taki świeży! no i pszczele bloki to super pomysł! ocieplina już jest, dziękuję!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzieki za wytłumaczenie idei pszczelich bloków:) Ten Twój ma fajne kolorki, podoba mi się, a juz najbardziej ta wiewiórka w jego centrum:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zabawa w te pszczółki ;) Bloczek też super i jaki równiutki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba! i ten brąz pasuje. A zwierzątka słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Your bee block group sounds like fun. I like the green one.

    OdpowiedzUsuń
  6. Your Fussy Cutting is ADORABLE!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. This block is wonderful!!!! I love the little animals

    OdpowiedzUsuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>