by Julianna Gąsiorowska

Gdzie kupuję tkaniny cz. II


This is a post about quilting shops in Poland. Most of the shops in Poland are on-line shops, which usually don't ship abroad, so I won't translate this post into English.

Zainteresowanie moim postem dotyczącym polskich sklepów, w których kupuję tkaniny okazało się spore (jest to trzeci najbardziej popularny post na moim blogu!). Od tamtego posta minęło sporo czasu i lista moich ulubionych sklepów (Robin's Patchwork, Craft Fabric, Szmatka Łatka i Craftoholic Shop) powiększyła się nieco. Nie miałam niestety okazji zrobić zakupów w każdym polskim sklepie z bawełną patchworkową, ale mam nadzieję, że niedługo to nastąpi:). 
Zanim przedstawię kolejne wspaniałe sklepy taka mała uwaga: nie można patrzeć na moją listę jako na listę jedynych sklepów, w których warto robić zakupy. Pozostałe sklepy zapewne są równie wspaniałe! 
Głównym z powodów, dlaczego nie kupiłam jeszcze tkanin w tych sklepach jest po prostu wielkość moich zasobów tkaninowych (według moje męża za duża, według mnie - w sam raz:). 


Ładne tkaniny to chyba pierwszy w Warszawie sklep on-line, który otworzył również sklep stacjonarny (wydaje mi się, że jako pierwszy w Polsce otworzył swoje stacjonarne podwoje inny sklep on-line, ale obecnie jego strona nie działa). Nie muszę chyba tłumaczyć jak miło jest zrobić zakupy w takim sklepie. Mieści się on w Warszawie w dzielnicy Ochota. Dojazd jest dość prosty (wystarczy dojechać do Placu Narutowicza, a dalej spacerkiem kilka minut). Parę razy zdarzyło się, że potrzebowałam czegoś "na już" (np. flizeliny albo ociepliny) i wtedy Ładne tkaniny uratowały mnie. 
Jedną z zalet tego sklepu jest dobór oferowanych tkanin: znajdziecie w nim takie klasyki nowoczesnego patchworku jak Denyse Schmidt czy Amy Butler, ale również takie rarytasy jak tkanina Suzuko Koseki (korzystając z jednej z wyprzedaży nabyłam większy kawałek:). Sklep oferuje również m.in. tkaniny laminowane, home-decor, a także szeroki wybór innych artykułów przydatnych quilterkom.


Kolejnym ciekawym sklepem jest sklep B-Craft prowadzony przez Karolinę. 
Przyciągnęły mnie do niego oferowane tkaniny (m.in. Anny Marii Horner) oraz wspaniałe nici. W sklepie Karoliny znajdziecie bowiem wiele przepięknych zestawów nici Aurifil. Te nici nie należą do tanich, ale ich jakość jest rewelacyjna i chyba każda quilterka, która je wypróbowała, śni o nich po nocach... Warto jest być na bieżąco z ofertami B-Craft, bo wyprzedaże w tym sklepie przyprawiają o zawrót głowy!


***

Jeśli macie jakieś pytania dotyczące polskich sklepów patchworkowych, to chętnie na nie odpowiem:) 
Poniżej przedstawiam listę wszystkich sklepów patchworkowych, które udało mi się namierzyć (jest to lista linków, więc jeśli chcecie odwiedzić dany sklep, wystarczy kliknąć na jego nazwę). 
Listę sporządziłam według następujących zasad (starałam się by były to obiektywne kryteria):
  • umieściłam tylko sklepy, które w swojej ofercie mają bawełnę patchworkową (z jednym wyjątkiem - sklepem oferującym piękne japońskie tkaniny),
  • nie zamieściłam odnośników do sklepów, które w swojej ofercie mają wyłącznie bawełnę patchworkową, której jakość nie jest zbyt dobra (jest parę takich amerykańskich firm niestety), ale UWAGA: niektóre z prezentowanych sklepów mogą mieć również tkaniny tych firm, warto więc przed zakupem tkanin niesprawdzonej przez siebie firmy przetestować je (np. kupić niewielką ilość do testów, przy okazji zakupu innych tkanin poprosić o próbki itd),
  • na liście są sklepy, które wysyłają tkaniny z Polski,
  • nie umieszczałam na liście sklepów działających tylko na Allegro,
  • na początku listy są sklepy, które wcześniej były u mnie prezentowane, a później kolejność jest dość przypadkowa.
Jeśli znacie jeszcze jakieś inne sklepy oferujące bawełnę patchworkową, zostawcie proszę ich nazwę w komentarzu - będę uzupełniać listę. 

10. Buktole

9 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. Witaj - dziękuję za ten post. I wspomnienie o Ładnych tkaninach i B-craft. To dwa z trzech sklepów gdzie robię zakupy i jestem zachwycona jakością tkanin i obsługą.
    Ładne Tkaniny to dla mnei hit w Warszawie. Jak mam kłopot z doborem tkanin zawsze mogę podskoczyć do Pani Uli i z półek wypakować wszystkie tkaniny i dobierać, wybierać, przymierzać, kombinować. Zawsze, absolutnie zawsze mogę liczyć na pomoc i cenne uwagi Pani Uli. Nigdy nie wychodzę z pustymi rękami!
    Co ciekawe myślę to to że można w ŁT dostać szeroką gamę kolorystyczną solidów polskich i czeskich w cenie znacznie niższej niż Kona. Na moje, początkującego, potrzeby to rewelacyjne wyjście.
    Karolina z B-Craft to gwarancja świetnej obsługi wysokiej jakości produktów.
    Gdyby tu były jakieś oceny/gwiazdki to trzy sklepy: ŁT, B-craft i Craftfabric mają 5+/5!

    Dziękuję za namiary na pozostałe sklepy - pooglądam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ania, dzięki za recenzję. Nie wiedziałam, że w Ładnych są solidy.
    Za post też dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomocny post! Ja dopiero zaczynam przygodę z szyciem na poważniej więc na pewno skorzystam z Twoich porad :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko ostrożnie:) bo z tego co widzę, to szyjesz głównie ciuszki (piękne!), a amerykańska bawełna nie jest standardową tkaniną do takich celów. Dla dzieci ciuszki z tej bawełny wychodzą super, z ubraniami damskimi jest więcej pracy (trzeba dobrać odpowiedni wykrój do tego rodzaju tkaniny).

      Usuń
  4. Na liście brakuje sklepu http://houseofcotton.pl/.
    Kilka razy kupowałam tam tkaniny bawełniane i byłam zadowolona. Nie są to tkaniny zachodnie ale dobrej jakości i bardzo ładne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego względu (brak typowej bawełny patchworkowej) nie umieściłam tego sklepu na liście (choć go znam)...

      Usuń
  5. Znam absolutnie rewelacyjnego dostawcę tkanin z Chin. Uważam że produkty zAliexpress to jedno z ciekawszych rozwiązań. Koszty niższe, czas oczekiwania dosyć długi.

    OdpowiedzUsuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>