by Julianna Gąsiorowska

Not so spring deer pattern


This is a post about pattern which I made for Deck the Halls series. The giveaway you can find HERE.
/ To jest post o moim wzorze będącym częścią serii Deck the Halls. Cuksy znajdziecie TUTAJ.

When Jennifer invited me to join Deck the Halls I immediately agreed. I was just working on a Christmas lap quilt pattern and I though that it would be wonderful event to share it with you (I'm sooo grateful that Jennifer invited me!).
My lap quilt contains 3 kinds of paper pieced snoflakes: tiny snoflake looking more like a star (quite easy to piece), medium size snowflake a bit more complicated and a large one which is maybe more complicated, but still easy to sew. So this is beginners friendly pattern.
At first I thought that background of this quilt will be scrappy, but any (!) of fabrics from my stash didn't match my favorite Christmas print from Winterkist collection. So I rip some seams and continued sewing with Winterkist only background. But I used almost all of it! I immediately ordered more, but so far I didn't receive my order (sometimes before Christmas there are slight delays on post office).
It wouldn't be good to share with you unfinished pattern, so I decided to make something else instead. I sketched deer (or raindeer?:) and my friend Joanna @ Shape Moth drawn this pattern in EQ7.

Before I present you 'Not so spring deer' pattern, look at medium star:

/ Gdy Jennifer zaprosiła mnie do wzięcia udziału w serii Deck the Halls od razy się zgodziłam. Właśnie pracowałam nad wzorem na świąteczną kołderkę przed telewizor (moja wersja nazwy 'lap quilt' wymyślona właśnie w tej sekundzie:D) i pomyślałam, że to będzie wspaniała okazja by podzielić się z Wami tym wzorem (jestem niezmiernie wdzięczna Jennifer, że pomyślała o mnie!).
Na moją kołderkę składają się 3 rodzaje śnieżynek szytych "na papierze": malutka przypominająca gwiazdę (całkiem łatwa do uszycia), średniej wielkości trochę bardziej skomplikowana pod względem formy oraz całkiem duża, która może i jest bardziej skomplikowana od poprzedniej, ale w dalszym ciągu łatwa do uszycia. A więc ten wzór został narysowany z myślą o początkujących w szyciu na papierze.
Na początku szycia kołderki chciałam by tło składało się z różnych zielonych tkanin, ale okazało się, że żadna (!) z posiadanych przeze mnie tkanin nie pasuje do mojej ulubionej świątecznej tkaniny Winterkist. Postanowiłam więc uszyć tło jedynie z tej tkaniny, ale w trakcie szycia zużyłam prawie cały zapas. Szybko złożyłam więc zamówienie na większą ilość. Jak dotąd tkanina nie dotarła (pewnie utknęła gdzieś pośród innych świątecznych przesyłek).
Nie chciałam dzielić się z Wami wzorem, którego nie skończyłam, więc zdecydowałam się szybko na uszycie czegoś innego. Narysowałam jelenia (renifera?:) i moja koleżanka Joanna @ Shape Moth narysowała ten wzór w EQ7.
Zanim zaprezentuję poduszkę "Niekoniecznie wiosenny jeleń" przedstawiam Wam "zwiastun" kołderki:




This is the story (shorter version:) about how I ended with festive pillow (made using 16 1/2" paper piecing block):

Taka jest historia (krótsza wersja:) powstania tej świątecznej poduszki (opartej na bloku o wymiarach 42 cm x 42 cm):


Supplies (for making block):
- F8 of fabric for deer bodice,
- FQ of background fabric,
- optionally: scraps (for fussy cut antlers) and fabric for snowflakes appliqués.

/ Materiały potrzebne do uszycia bloku:
- F8 tkaniny na głowę i kawałek tułowia jelenia (F8 to ok. 23 cm x 55 cm),
- FQ tkaniny na tło (FQ to ok. 46 cm x 55 cm)
- opcjonalnie: skrawki tkanin z napisami (na rogi) i tkanina do przygotowania śnieżynek-aplikacji.

If you want to make pillow similar as mine, you'll need to prepare batting, fabric for back and for lining, ribbon, (optionally) zipper.
/ By uszyć poduszkę podobną do mojej trzeba przygotować jeszcze ocieplinę, tkaninę na tył i na podszewkę, tasiemkę, (opcjonalnie) zamek błyskawiczny.

'Not so spring deer' is for confident beginners, but if you are new to paper piecing please read first wonderful tutorial made by Faith @ Fresh Lemon Quilts, which shows step by step everything about paper piecing (you'll find this tutorial HERE) or fantastic tutorial made by our host Jennifer @ Ellison Lane Quilts (click HERE).
Additional thoughts: part I and J of this pattern are easy to piece, so if you are beginner and you prefer learning new techniques starting from easier tasks, please start with piecing part J first, then piece part I and after that try to join them together. Antlers are for confident beginners, but if you succeed with part I and J (G and H), you shouldn't have problems with piecing the antlers.

/ Wzór "Niekoniecznie wiosenny jeleń" jest przeznaczony dla pewnych swych umiejętności początkujących, ale jeśli nie próbowałyście dotąd szyć "na papierze" warto zacząć od zapoznania się ze wspaniałym tutorialem Koroneczki (dostępnym TUTAJ). Linki do tutoriali po angielsku znajdziecie powyżej:)
Dodatkowe przemyślenia: część I oraz J wzoru są łatwe do uszycia, więc początkujące w szyciu na papierze, które preferują naukę nowych technik bez skoków na głęboką wodę mogą zacząć od uszycia części J, a po uszyciu części I spróbować zszyć te dwie części. Rogi jelenia są trochę bardziej skomplikowane, ale jeśli szycie części I oraz J pójdzie Wam gładko (oraz części na trochę wyższym poziomie, tj. G i H), uszycie rogów też nie powinno sprawić Wam większych trudności.


You can download the pattern from HERE (Google Docs) and HERE (Craftsy).

Make sure your printer scale this pattern in 100%. Some pieces are large and you'll have to glue them together.

/ Wzór do pobrania TUTAJ (Google Docs) i TUTAJ (Craftsy). 

Upewnijcie się, że Wasza drukarka jest ustawiona na druk 100%. Niektóre części są większe i wymagają sklejenia przed przystąpieniem do szycia
.

Here's the scheme, which could help you while piecing the block:
/ Oto schemat bloku, który może być przydatny podczas szycia:



This pattern contains one unusual piece (F). This is the piece with no stitches on it, just a shape, which should be joined with pieces A-E firstly pieced together - just as on this photo:

/ Wzór zawiera jedną trochę nietypową część (F). Ta część to tylko jeden kształt, który należy przyszyć do połączonych części A do E w następujący sposób:



I hope you'll like my pattern and you'll have a lot of fun with piecing it! 

I would love to see your blocks, so don't hesitate to put photos in my Flickr group:)


/ Mam nadzieję, że mój wzór przypadnie Wam do gustu, a szycie będzie samą przyjemnością!
Jeśli skorzystacie z tego wzoru, będzie mi bardzo miło jeśli umieścicie zdjęcia swoich prac w mojej grupie na Flickr:)
Zachęcam też do umieszczania linków do Waszych prac wprost w komentarzach:)



14 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. Prześliczny "leleń"! Kursik zrobiony bardzo dokładnie i przejrzyście.
    Kołderka ze śnieżynkami zapowiada się wyśmienicie! Trzymam kciuki za szybką dostawę zieleni.

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy wcześniej nie robiłam nic metodą pp, ale nie mogłam się powstrzymać :) szyło się super - fajny projekt do wykonania kiedy chce się coś szyć, ale brak energii na coś "poważnego" (tak było w moim przypadku)
    dziekuję za wzorek:)

    muszę zaopatrzyć się w ocieplinę i pochwalę się moją poduszką jak tylko ją skończę,

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Thank you very much for sharing this lovely tool. The moos is just gorgeous!
    Liebe Grüße
    Bente

    OdpowiedzUsuń
  4. These are just lovely patterns, thanks so much for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  5. Beautiful fabric choices and work! Thank you so much for the pattern :) I was wondering if you could tell me where I could also see the snowflake pattern?

    OdpowiedzUsuń
  6. That is a fabulous pillow- so cute!

    OdpowiedzUsuń
  7. Awesome! But I can't find the snowflake one anywhere. What a tease!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Unfortunately, there's no snoflake pattern yet. It was sketched on the paper and during the move I lost it somewhere:( I have to find it and finally release the pattern.

      Usuń
  8. I just finished my pillow front. I love it. Thank you for sharing a fun pattern. You are very talented.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczne prace! Postanowiłyśmy wyróżnić Twoje dzieła i pozwolić sobie na umieszczenie ich w naszym poście odnośnie patchworku. Mam nadzieję, że zainspirują pomorskie crafterki! :)
    http://pomorze-craftuje.blogspot.com/2015/11/craftowe-abc-2-patchwork.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie skończyłam "Jelenia" w wersji wiosennej :-) Z tą drobną różnicą, że... szyłam ręcznie :-) Dzięki za podzielenie się tym świetnym wzorem. Już tylko muszę pomyśleć nad odpowienim pikowaniem :-)
    Pozdrawiam. Basia

    OdpowiedzUsuń
  11. Thanks for sharing, this deer is so cute! I would like to design my own patters of paper pieced and I would like to ask you how do you create the pieces, is there any program I could use? or is simply cut the design into many pieces? any tip please?
    Thank you so much

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you!
      I use free software: Quilt Assistant - you should try it too! It is easy to learn (I did it by myself without reading anything about it, but I'm sure you'll find helpful tutorials if you need one).

      Usuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>