by Julianna Gąsiorowska

Klonowy lis / Maple fox {Forest QAL}


I just couldn't wait to show you next block in our Forest QAL. I'm a bit nervous, because it's a bit unusual design and I don't know what to expect. So here it is: Maple Fox.

/ Nie mogłam się doczekać by pokazać Wam kolejny blok w naszym Leśnym QAL. Mojemu oczekiwaniu towarzyszy nutka zdenerwowania, gdyż blok jest nieco nietypowy i nie wiem, jakiej reakcji powinnam się spodziewać. A więc przedstawiam Wam Lisa klonowego:



I tried to sew it in different way than I planned and now I have to think about my fabric choices one more time. The head is not so well visible, I'm also for changing color of one leaf part (lime instead of gray). But will see, because I'm going to decide after piecing all blocks.
By the way, did you know that in Polish 'maple fox' sounds really similar as 'maple leaf'? (maple fox = lis klonowy, maple leaf = liść klonowy).

/ Starałam się uszyć mojego lisa wbrew wcześniejszym założeniom i teraz sama nie wiem jeszcze, czy podoba mi się dobór tkanin. Głowa nie jest zbytnio podkreślona, dumam też nad kolorystycznym ujednoliceniem liścia (zamiana szarego na limonkowy). Zmiany jeszcze daleko przede mną, gdyż zdecydowałam, że będę się nad tym zastanawiać po uszyciu wszystkich bloków.

Maple Fox templates are HERE (Goodle Docs) and HERE (Craftsy).

Please make sure you print it at 100% scale (there's 1" square to check if the printed copy is ok).
I heard from quilters that there are no problems in downloading file on Craftsy, but if you can't print it, just e-mail me at jednoiglec [at] wp [dot] pl and I'll send you a pdf copy. 


/ Papierki są do ściągnięcia TUTAJ (Google Docs) i TUTAJ (Craftsy).

Drukarka powinna być ustawiona na 100%. Na dokumencie jest kwadrat kontrolny 1 cal (ok. 2,54 cm).
Podobno nie ma problemów by ściągnąć papierki za pomocą Craftsy. Ale jeśli będziesz mieć problem z wydrukiem ze strony, napisz do mnie e-maila na adres jednoiglec [małpa] wp [kropka] pl, a ja prześlę Ci pdf.


Instruction of joining parts together:

/ Instrukcja zszywania części:




If you have Flickr account don't forget to put photo of your works in our Flickr Group (HERE). We love to see how our common Forest is growing!
My forest now it's quite big:

/ Jeśli masz konto na Flickr, koniecznie podziel się z nami zdjęciami swoich prac w naszej Flickr-kowej grupie (TUTAJ). Bardzo miło jest patrzeć jak nasz wspólny las rośnie!
Mój las jest już całkiem pokaźny:



I'm more than happy that I decided to use prints from Architextures collection - they add nice details to my blocks (I didn't use Architextures only in Feathers block and I still have a feeling that something is not right with that block...).
If you don't have Architextures yet, don't worry! One of our sponsors have them still in stock (HERE).

/ Jestem bardzo zadowolona, że na tło wybrałam tkaniny z kolekcji Architextures - dodają fajną tekstrurę do bloków (nie użyłam tej kolekcji tylko w bloku z piórami i nadal mam wrażenie, że czegoś mu brakuje - może właśnie tkaniny z tej kolekcji?).

Jeśli nie masz jeszcze tkanin z tej kolekcji - bez obaw:) Jeden z naszym sponsorów ma jeszcze trochę na stanie (TUTAJ).

25 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. Waiting for the pattern today. Marple-fox, what a name and what a pattern! Love at first sight!

    OdpowiedzUsuń
  2. I Love Foxes and Love this Pattern! I can't wait to get started!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale dałaś czadu: literek w alfabecie zabrakło :) A na poważniej: mnie się podoba. Bardzo fajny wzór. I mam wrażenie, że dam radę, choć to tylko wrażenie na razie. Idę drukować te papierki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Julianno, ten blok jest WSPANIAŁY! Moje serce mocniej zabiło! Nie mogę się doczekać aż go wydrukuję i zacznę zszywać, aż przełożę 2 inne rzeczy, które miałam zrobić dziś i jutro i biorę się do roboty!

    OdpowiedzUsuń
  5. Love it!!! can't wait to sew it up!

    OdpowiedzUsuń
  6. This is adorable, I love it! So wish work would'nt keep getting in the way, was supposed to have several days off this week, which I wanted to use to work on the blocks, and now my boss is sick so I have to cover for her *pathetic sigh*

    OdpowiedzUsuń
  7. no a ja rozpaczam, że nie mam w domu sprawnej drukarki ;( aaaaaaa.... buuuu...

    i obie wersje mi się podobają ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. What a neat pattern! thanks so much for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Choosing fabric for this one might take a while!

    OdpowiedzUsuń
  10. I was hoping one of these would be a fox! I will have to give colors a thought but can't wait to see this beauty come to life. Thanks for another great pattern

    OdpowiedzUsuń
  11. Gorgeous, I love the Maple Fox. As a Canadian, the maple leaf is one of my favourite symbols! I will have to make this some day.

    OdpowiedzUsuń
  12. So cute :) Bardzo mi się podoba. Tymczasem jestem jeszcze w lesie z moim lasem ;) ale lisek następny w kolejce oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hi! I just finished my woodpecker and can't wait to start this fox! Your blocks are fantastic!

    OdpowiedzUsuń
  14. Julianna, these are stunning! I just discovered your QAL (I've been so busy with Sew South) but will be checking it out now!

    OdpowiedzUsuń
  15. I was so much hoping for a fox in one of the patterns, so thank you so much for making this gorgeous block!

    OdpowiedzUsuń
  16. Maple fox is so beautiful ~ thank you for such a lovely pattern!

    OdpowiedzUsuń
  17. I absolutely love paper piecing. I'm a new quilter and have really taken to it! I do wonder though how you'd quilt this piece. I'm thinking of making it a wall hanging for a space near our back window. How would you finish it? Are there certain quilting techniques that work best for intricate paper pieced blocks?

    Thanks so much for the lovely pattern and for making it FREE. Love this QAL!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You can quilt it with free motion (by quilting the background of each block and leave the rest not touched or quilted with some echo designs) or just use only echo quilting.
      I noticed that people use both methods quite often:)

      Usuń
  18. I just love this block!!! Thank you for sharing it with us! Awesome QAL!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękny las stworzyłaś! Ciekawa jestem, kto tam jeszcze do niego przyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne są wszystkie bloki i idealnie ze sobą współgrają. Czekam na więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  21. I love your Maple Fox design - I have not learned Paper Piecing yet but I will and I will make this gorgeous block - I am Canadian and the Maple Leaf is very significant to us. Thank you.
    Pauline

    perry94022 at hotmail dot com

    OdpowiedzUsuń
  22. Lisek jest tak piękny, że nabrałam ochoty na naukę patchworku:) Pewnie trochę czasu minie, zanim będę potrafiła go uszyć, ale baaaardzo chcę! Podaruję go siostrze, która uwielbia liski.

    OdpowiedzUsuń
  23. Kochana, zabieram się do szycia Twojego liska, mimo że kompletnie się na tym nie znam. Mam nadzieję, że nie porywam się z motyką na słońce. Grunt to odwaga do działania;) Mam pytanie, jeśli będę tworzyć np. element, składający się z kilku K, to rozcinam sobie papierowy wzór na mniejsze K, według linii i wycinam z takim zapasem na szew, jak cały element K? Nie wiem, czy dobrze to sformułowałam, ale zastanawiam się, jak stworzyć daną "literkę", składającą się z kilku innych. Będę wdzięczna za pomoc. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. love this pattern I can't wait to try it...thank you

    OdpowiedzUsuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>