by Julianna Gąsiorowska

Aspen Groove {Forest QAL}


On Monday this week new block was launched by Caroline @ Trillium Design. I was about to blog about it, but suddenly I had problems with web connection (it took a couple of days until it was fixed). So a bit late please meet my version of Aspen Groove:

/ W poniedziałek Caroline @ Trillium Design zaprezentowała nowy block w naszym QAL. Chciałam o tym napisać, ale nagle moje połączenie z siecią zostało przerwane (jego przywrócenie trwało kilka dni). Tak więc dopiero teraz mogę Wam przedstawić moją wersję Aspen Groove:




This block looks the best when I'm looking at it from 2-3 meters distance. It really gives an impression that you're in the woods.
There're missing 2 or 3 parts on the left, but I'll sew them to complete the block (I lost the papers, probably my cat was playing somewhere with them:).
I was going to use yellow only (+ neutrals), but after piecing one part, I realised that yellow is not contrasting well with 'busy' background. So I decided to try tangerine, but I had printed pattern only once, so I had to use yellow piece. Anyway, I think this mistake is rather advantage of this block, yellow part is like a sun in the woods:)

/ Blok najlepiej wygląda oglądany z 2-3 m. Daje wrażenie jakby widz naprawdę znalazł się w lesie.
Po lewej stronie brakuje 2 lub 3 części, ale je dodam by skończyć blok (podczas szycia zgubiłam te części gdzieś, podejrzana o pomoc w ich utracie jest kotka, która towarzyszy mi czasem przy szyciu:).
Według planów chciałam użyć koloru żółtego (+ kolorów neutralnych), ale po uszyciu jednej żółtej części, stwierdziłam, że za słabo kontrastuje z tłem. Zmieniłam więc kolor na pomarańczowy, ale że wydrukowałam wzór tylko raz, musiałam użyć tej części. Ogólnie jestem zadowolona z tej pomyłki, gdyż jest ona raczej zaletą bloku - żółta część sprawia wrażenie, że gdzieś za lasem świeci słońce:)



Instructions and templates you will find on Caroline's blog HERE.

/ Instrukcje i papierki znajdziecie na blogu Caroline TUTAJ.


Here are a few tips for Aspen Groove piecing:
- carefully press (or even iron) the seams between each two vertical sections,
- pressing some seams open is great idea (I did it about 5 times in the block),
- if you have special paper for paper piecing, I strongly recommend to use it (sewing and peeling off the papers will be much more easier).

/ Spisałam parę rad pomocnych przy szyciu Aspen Groove:
- dobrze zaginajcie szwy (a nawet rozprasowujcie) pomiędzy pionowymi sekcjami,
- szwy pomiędzy niektórymi sekcjami dobrze jest zagiąć tak by były 'otwarte' (ja zastosowałam tę metodę ok. 5 razy w całym bloku),
- jeśli macie specjalny papier do szycia metodą pp, koniecznie go użyjcie (szycie, a potem pozbycie się papierków będzie znacznie łatwiejsze).

And tomorrow I will show you the next block
- can't wait to see if you like it...:)

/ Jutro ja pokażę następny blok
- nie mogę się doczekać by poznać Waszą opinię o nim...:)


PS. Can you believe that in our Flickr group there's over 30 woodpeckers? (not including mine; I was going to show them all, but after I made mosaic a new one appeared) I'm so proud and happy that so many of you decide to piece it! I hope that all of you will find time (and patience:) to piece all blocks we prepared.

PS. Uwierzycie, że we Flickr-kowej grupie jest już ponad 30 dzięciołów? (nie wliczając mojego; chciałam pokazać wszystkie dzięcioły, ale po przygotowaniu mozaiki pojawił się następny) Jestem bardzo dumna i szczęśliwa, że tak wiele z Was zdecydowało się go uszyć! Mam nadzieję, że znajdziecie czas (i cierpliwość:) by uszyć wszystkie bloki, które przygotowałyśmy.


1. Woodpecker {Forest QAL} (1), 2. Wood Pecker Block, Forest QAL, 3. Forest QAL 1 - Woodpecker A, 4. Forest Quilt Along Block #1, 5. Woodpecker for Forest QAL by Nailaa (2), 6. Woodpecker from Forest QAL, 7. Forest QAL-Woodpecker Block 1, 8. SAM_5995, 9. Forest QAL Woodpecker block, 10. Woodpecker block, 11. DSCN1576, 12. Woodpecker (Forest QAL), 13. Forest QAL, 14. Block 1- Woodpecker, 15. Forest QAL, 16. Forest QAL, 17. Pivert, 18. IMG_20130310_135459, 19. Forest QAL block 1, 20. Pilated Woodpecker, 21. March 2013 - Forest QAL, 22. Woodpecker by Grazyna (Kajtek), 23. dzięcioł dobry, 24. Forest QAL block 1, 25. Woodpecker by Edyta (Maslanka), 26. Dzięcioł, 27. ForestQAL_woodpecker, 28. Woodpecker - Forest QAL, 29. Woodpecker, Forest QAL, 30. Woody Woodpecker

10 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. Cuuuudny Twój las! Pełen niespodzianek, taki zaczarowany!
    A dzięcioły razem wyglądają niesamowicie! Fantastyczny obraz wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
  2. niesamowity las! brzozy sa cudowne, dają genialne wrażenie 3D! mój dzięcioł leży wydrukowany, szyję powoli pióra, a potem las, tak więc w lesie jeszcze jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Amazing! Love the fabric choices - they really make this design all the more gorgeous. Wow.

    OdpowiedzUsuń
  4. gorgeous block! great fabric choice ... you're right, the yellow is a ray of sunshine in the grove. my black sharpie will have to help make the tree bark, i think!

    OdpowiedzUsuń
  5. You are crazy!! Crazy good!!! This is seriously THE COOLEST BLOCK I HAVE EVER SEEN!!!! Literally doesn't even look like a piece of fabric to me, looks like artwork in a magazine or something!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wygląda las w Twoim wykonaniu, Julka!!! Wspaniale dobrałaś tkaniny.

    OdpowiedzUsuń
  7. This is such a beautiful block! I love, Love it!!! Fantastic!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Las po prostu wspaniały!!! Podziwiam przede wszystkim za cierpliwość oraz dobór barw ;) Hipnotyzujący ...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. It is good to come to you to do some reading, this is exciting and diverse . This is a huge job .. But you have the kindness to share with us all.
    voyance gratuite en ligne

    OdpowiedzUsuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>