by Julianna Gąsiorowska

My works at FQ mag / Moje prace w magazynie FQ


Issue 11 (Christmas) of Fat Quarterly is out and you can find there two of my works.
/ Świąteczna 11 edycja magazynu Fat Quarterly jest już w sprzedaży i możecie tam znaleźć dwie moje prace.

First of them is Advent calendar 'Santa's clock', which I made for FQ Winterkist Designer Challenge:
/ Pierwszą z nich jest kalendarz adwentowy "Mikołajkowy zegar", który uszyłam na wyzwanie
FQ Winterkist Designer Challenge:


Why Santa's clock? My daughter name it in such way and I just couldn't resist:)
It's easy to use this calendar, but to help your kids find the sweets, you can indicate the right day with a little gnome. To change the day just simple move the calendar on the following loop. The last day is not marked with number - it has big gnome instead:)
Santa's clock is third advent calendar I made. I started with one made when my daughter was about 1,5 years old and I promised myself that every year I'll be making new one. So far I keep my promise. Here you can see all three:

/ Mikołajkowy zegar to nazwa wymyślona przez moją córkę - nie mogłam z niej nie skorzystać:)

Kalendarz jest prosty w obsłudze, ale by pomóc dzieciom rozpoznać kieszonkę, w której schowane są słodycze, można użyć małego krasnala jako wskaźnika. By zmienić dzień wystarczy przesunąć kalendarz na kolejną pętelkę. Ostatni dzień nie jest oznaczony numerkiem, a dużym krasnalem.
To już trzeci kalendarz adwentowy, który uszyłam. Wszystko zaczęło się, gdy Marysia miała ok. 1,5 roku i uszyłam pierwszy z nich. Obiecałam sobie wtedy, że co roku będę szyła nowy. Jak dotąd udaje mi się tej obietnicy dotrzymać. A oto i wszystkie trzy:



The second work in Issue 11 is Christmas Tree lap quilt designed to use Dear Mr. Claus Layer Cake:
/ Drugą moją pracą w świątecznej edycji FQ jest lap quilt uszyty z Layer Cake z kolekcji Dear Mr. Claus:




I sewed squared lap, but you'll find in the issue possible alternations to make rectangular quilt. This design is also perfect for making bigger quilt.
I've got at home several Layer Cakes, but this was the first time I actually used this type of pre-cuts. I was surprised how easy is to match seams, when fabrics are so perfectly cut. If you haven't try sewing with pre-cuts, I strongly recommend it!

/ Uszyłam kwadratową narzutę, ale w magaznie znajdziecie również instrukcję jak powiększyć ją by była prostokątna. Według tego projektu można też uszyć większą narzutę.

Mam w swoich zbiorach parę Layer Cake-ów, ale po raz pierwszy miałam okazję wykorzystać ten typ gotowych zestawów tkanin. Byłam zakoczona jak łatwo jest dopasować szwy, gdy tkaniny są tak perfekcyjnie pocięte. Jeśli jeszcze nie próbowałyście szyć z takich zestawów, gorąco Was zachęcam do przełamania się!

***

I love so much reds and greens from Winterkist collection and little red snowman from Dear Mr. Claus collection that I started making another one Christmas project. On December 4th you will be also able to use my design, because I'll prepare free project pattern! Why on this exact date? It's secret for now, but soon I'll tell you more:)
/ Zielenie i czerwienie z kolekcji Winterkist oraz małe bałwanki na czerwonym tle z kolekcji Dear Mr. Claus tak bardzo przypadły mi do gustu, że zaczęłam pracować nad kolejnym świątecznym projektem. 4 grudnia udostępnię darmowy wzór, z którego będziecie mogły skorzystać. Dlaczego akurat tego dnia? To na razie tajemnica, ale wkrótce będę mogła napisać coś więcej:)

7 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. Kalendarze są cudowne!!!
    Ten okrągły zegar - mistrzostwo świata!!!
    I choinka z trójkącików cudna!
    Bardzo się cieszę, że są w gazetce! Wydawcy mieli szczęście, że Cię znaleźli. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. gratulacje! publikacje jak najbardziej zasłużone! i czekam na grudniową niespodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję publikacji Julka!!! Super!! Bardzo podoba mi się pomysł na okrągły kalendarz!!! Rewelacja!!!
    A co do szycia z gotowych zestawów tkanin,to przyznam się szczerze,że też nigdy nie próbowałam. Zamówiłam ostatnio kilka (wprawdzie Charm Packów) i czekam na przesyłkę. Mam nadzieję,że jutro ją już dostanę:) Kupiłam je właśnie z myślą o ułatwieniu sobie troszkę pracy :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. ojej! Jakie śliczne projekty! Gratuluje pubikacji, bo prace sa naprawdę super!

    OdpowiedzUsuń
  5. I absolutely love the Advent Calendar, quite the nicest I have seen in a long time.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję publikacji! Zaszczy naprawdę zasłuzony! Kalendarz jest raz, że rewelacyjnie piękny i mistrzowsko uszyty, a dwa: wyjatkowo pomysłowy!!!

    OdpowiedzUsuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>